Słowniczek początkującego kulturysty. Zapoznaj się z nim, zanim pójdziesz na siłownię!

Ze slangiem spotykamy się w niemalże każdej dziedzinie życia. Charakterystyczne dla swojej branży terminy posiadają prawnicy, lekarze, a nawet sportowcy.

Rozpoczynasz swoją przygodę z siłownią? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy praktyczny słowniczek kulturysty, dzięki któremu z łatwością odnajdziesz się w świecie sztang, hantli, obciążeń i odpowiednio zbilansowanych diet.

Trenujesz SPLITEM czy FBW? Z tymi zwrotami spotkasz się podczas treningu

Każdy początkujący kulturysta podczas poszukiwania planu treningowego w internecie chociaż raz zetknął się z rozważaniami specjalistów. Lepsze efekty daje SPLIT czy FBW? Pierwszy termin określa rodzaj treningu, który polega na skupieniu uwagi nad określoną grupą mięśniową podczas pojedynczej jednostki. FBW, czyli Full Body Workout, to zajęcia ukierunkowane na rozwój ogólny, polegające na stymulowaniu wszystkich partii mięśniowych podczas treningu.

Superseriami nazywamy zestawy ćwiczeń mające na celu zaangażowanie przeciwstawnych partii mięśniowych podczas jednej serii. Jak to wygląda w praktyce? Trenujemy np. klatkę piersiową, a zachowując krótki odstęp czasowy przechodzimy do pracy nad plecami. Pompa, czyli stan po treningu, kiedy mięśnie są napęczniałe i wizualnie większe, po superseriach będzie gwarantowana!

Dieta w kulturystyce jest na wagę złota. Podpowiadamy, czym masa różni się od redukcji

Bardzo często od sportowców możemy usłyszeć, że są na redukcji lub na popularnej ostatnimi czasy masie. Pierwszy z tych terminów oznacza okres, kiedy osoba trenująca dąży do zmniejszenia wagi ciała kosztem pozbycia się zbędnego poziomu tkanki tłuszczowej. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda podczas zwiększania masy mięśniowej. Wówczas kulturysta dąży rozbudowy włókien mięśniowych i spożywa znacznie większą liczbę posiłków. Zazwyczaj masa poprzedza redukcję, a obie praktyki różnią się nie tylko sposobem żywienia, ale także ilością oraz objętością treningu.

Białko w proszku, czyli legendarny już element wyposażenia kuchni sportowca

W codziennym jadłospisie osoby będącej na masie nie może zabraknąć białka. Jest to podstawowy budulec ciała człowieka, bez którego nie jesteśmy w stanie zrealizować planów o imponującej muskulaturze. Swego rodzaju paliwo dla kulturysty, takie jak białko Whey Protein Complex  możemy znaleźć w asortymencie TanieSuple.com. Oferta sklepu kierowana jest do zarówno początkujących, jak i doświadczonych sportowców poszukujących odpowiedniej suplementacji. Warto pamiętać, że białko w proszku nie jest dedykowane wyłącznie dla trenujących pod kątem przyrostów. To także świetny zamiennik mięsa i produktów wysokobiałkowych dla osób redukujących tkankę tłuszczową, które mają problemy z uzupełnieniem dziennego zapotrzebowania na proteiny.

 [artykuł partnera]

Share

REKLAMA

REKLAMA