Masz własny sklep internetowy? To dobra pora, by dowiedzieć się, jak go reklamować!

Reklamowanie sklepu internetowego to główna kwestia, jaka spędza sen z powiek początkującym przedsiębiorcom. Wiedzą oni doskonale, że rozwiązania, które stosowali przy sklepie stacjonarnym, w tym przypadku się nie sprawdzą. Co zatem robić? Warto zadbać o to, żeby sklep był widoczny w sieci, a zwłaszcza w wyszukiwarce Google. Marketing w sieci Web daje ogromne możliwości – trzeba je tylko poznać i nauczyć się je wykorzystywać.

Zaznacz swoją obecność w sieci. Reklama w Google to podstawa

Podstawą promowania sklepu w internecie jest pozycjonowanie. Dzięki niemu uzyskasz większą widoczność w sieci, co przełoży się wprost na zwiększony ruch i sprzedaż. Jak to możliwe? Zapewne sam korzystasz na co dzień z wyszukiwarki, próbując znaleźć odpowiedzi na interesujące Cię tematy, czy produkty, które chcesz kupić. Nietrudno sobie więc wyobrazić, że tak samo robi większość Twoich potencjalnych Klientów. Aby zatem zachęcić ich do zakupów, trzeba dać się im dostrzec. Dzięki pozycjonowaniu swojej strony masz szansę wyjść na prowadzenie w rankingu Google, co przybliży Cię do sukcesu sprzedażowego. Idźmy jednak krok po kroku. Jeśli na samym początku nawiążesz współpracę z profesjonalną agencją SEO, w pierwszej kolejności otrzymasz zalecenia optymalizacyjne. Mają one na celu techniczne udoskonalenie sklepu, tak, aby był on przyjazny i dla użytkowników, i dla robotów wyszukiwarki. Po pracach optymalizacyjnych przychodzi czas na właściwe pozycjonowanie, czyli działania w witrynie i poza nią.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Na pewno chcesz, żeby zawartość strony Twojego sklepu zachęcała odbiorców do kupowania produktów. Zadbaj więc o merytoryczne i dokładne opisy, dobrym ruchem będzie też uruchomienie bloga z poradami branżowymi. Dzięki temu nie tylko wpłyniesz pozytywnie na pozycjonowanie witryny, ale też spotkasz się z uznaniem i zaufaniem Klientów. Dobry content i trafione zdjęcia to dopiero połowa sukcesu – warto też dołożyć starań, żeby zawartość strony była zgodna z zasadami SEO. A w tym już pomogą Ci eksperci.

Już dziś dowiedz się, jakie działania pomogą Ci osiągnąć sukces

Promowanie własnego sklepu internetowego jest złożonym i długotrwałym procesem, więc samodzielne wybranie właściwych działań często okazuje się ogromnym wyzwaniem. Dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z profesjonalną agencją marketingową. Specjaliści pomogą i Tobie – przede wszystkim spojrzysz na swój biznes z innego punktu widzenia i dowiesz się, jakie zmiany należy wdrożyć, żeby sklep zaczął sprzedawać. Jeszcze zani skontaktujesz się z przedstawicielem agencji SEO, odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań. Ułatwi Ci to rozmowę z ekspertem. Określ, jak długo już działa Twój sklep. Jeżeli dopiero zaczynasz, istotna będzie dla Ciebie szybkość promocji: sprawdzą się więc błyskawiczne działania, jak obecność w mediach społecznościowych i kampanie Google Ads. Sklep, który ma już ugruntowaną pozycję na rynku, może pozwolić sobie na nieco wolniejszy wzrost pozycji, więc idealne okaże się tutaj pozycjonowanie. Następne pytanie, na które dobrze jest znaleźć odpowiedź, to wygląd i rozmiary konkurencji. Jeżeli branża jest bardzo nasycona, a rywale funkcjonują na rynku od wielu lat, trzeba będzie poświęcić nieco więcej czasu na wybicie się spośród nich. Ostatnią kwestią jest wiedza o potencjalnym Kliencie. Aby zachęcić odbiorcę do zakupów, dobrze jest go najpierw poznać: wiedzieć, czego oczekuje, jak dotarł do Twojego sklepu, na co zwraca uwagę podczas poszukiwań. Jeśli stworzysz standardowy profil swojego Klienta, dowiesz się, jak skonstruować kampanię reklamową.

[Artykuł partnera]

Share

REKLAMA

REKLAMA