Aby sprzedawać w internecie, trzeba nie tylko przygotować atrakcyjną ofertę i zachęcająco ją przedstawić w obrębie swojej witryny. Konieczne jest również wyjście z nią naprzeciw użytkownikom internetu. Najlepiej zrobić to poprzez kompleksowe wypozycjonowanie strony.
W taki sposób, żeby ukazywała się ona możliwie najwyżej w Google, po wpisaniu w wyszukiwarkę fraz związanych z tematyką sklepu. To zapewni wiele odwiedzin na stronie, a te z kolei prawdopodobnie przełożą się na sprzedaż. Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu, zanim zleci się je zewnętrznej agencji?
Marketing internetowy w pigułce. Zanim trafimy do TOP 10, musimy wdrożyć wiele działań
Kiedy chcemy coś kupić przez internet, wpisujemy określone zapytanie w okno wyszukiwarki. Taka fraza zazwyczaj składa się z kilku słów, które zawężają krąg poszukiwań i ułatwiają znalezienie poszukiwanego produktu. Przykładem może być fraza kluczowa: tani mechanik Gliwice . Mamy tu do czynienia z pozycjonowaniem lokalnym. Jest ono bardzo skuteczne w przypadku działalności prowadzonych w danym regionie. Mieszkaniec Gliwic nie będzie przecież zainteresowany skorzystaniem z usług mechanika, działającego w Warszawie. Nawet, gdyby były one atrakcyjne cenowo i rekomendowane przez zadowolonych klientów. Sekretem skutecznego pozycjonowania stron okazuje się więc zawarcie na stronie treści bogatych we frazy kluczowe z członem geolokalizacyjnym. Powinny to być takie hasła, które wpisują w Google osoby, zainteresowane naszymi usługami. To jeden z kroków koniecznych do wdrożenia, jeśli chcemy zapewnić stronie www wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Równie ważne jest wyeliminowanie ewentualnych błędów, które najczęściej występują w kodzie strony i znacznie utrudniają jej przeglądanie. Oczywiście na tym nie koniec. Następne w kolejce jest przemyślane linkowanie, czyli proces link buildingu – pozyskiwania odnośników zewnętrznych, prowadzących do pozycjonowanej witryny. Skutkuje ono lepszym rankingowaniem strony, a więc bezpośrednio przekłada się na jej pozycję w Google. Jakie dokładnie efekty niosą ze sobą wszystkie wspomniane działania z zakresu SEO?
Sposób na generowanie sprzedaży online: pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google
Jak pokazują najnowsze badania, ponad połowa zapytań ofertowych i zakupów dokonywanych w sklepach online, odbywa się z ruchu organicznego. Oznacza to, że klienci początkowo nie wiedzieli, gdzie chcą zamówić interesujący ich produkt lub usługę. Decyzję zakupową podjęli spontanicznie, na skutek trafienia na naszą stronę po wpisaniu w Google konkretnego zapytania. Właśnie dlatego marketing internetowy jest tak cenny: to za jego sprawą potencjalni klienci odwiedzają promowane witryny. Pozycjonowanie stron nie jest jednak proste. Wręcz przeciwnie, to złożona procedura, nad którą pracuje wielu specjalistów SEO, webmasterzy oraz copywriterzy. Dla pewności, że zostanie ono przeprowadzone profesjonalnie, wskazane jest zatrudnienie agencji SEO rozliczającej się w modelu abonamentowym. Przykładem takiej firmy jest AFTERWEB, zajmująca się kompleksowym marketingiem w internecie. Reprezentowani przez nią klienci z różnych branż zgodnie przyznają, że pozycjonowanie to najlepszy sposób na pewny zysk, wynikający ze zdobywania nowych klientów z organicznych wyników wyszukiwania.
[artykuł partnera]